Yllä olevaa kantta katsoi vain 4 mieshenkilöä, mutta otsikko tullee silti todistetuksi jo tälläkin vastaajamäärällä.
Miksi silmänliiketutkimus on niin hyödyllinen ja hyvä tapa tutkia esimerkiksi mainoksia, pakkauksia, lehtiä, nettisivuja, konsolipelejä, tietokoneohjelmistoja ja vaikka mitä muuta? Syitä on paljon, mutta tässä joitakin:
- Tuloksiin ei vaikuta se, millainen ihminen vastaaja haluaisi olla tai millasen kuvan hän haluaa itsestään antaa.
- Tuloksiin ei vaikuta se, haluaako ihminen olla kohtelias tai epäkohtelias vastaaja.
- Tulokset ovat kerrankin ihan oikeaa faktaa.
- Tuloksista on lähes poikkeuksetta enemmän hyötyä kuin perinteisistä markkinointitutkimuksista.
- Tulokset ovat konkreettisia ja niiden pohjalta voi tehdä päteviä toimenpidesuosituksia.
Alimmat kuvat perustuvat 47 naisen katseisiin. Niinistön "alaraajoja" katsoi siis 22% naisista.
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti