Silmänliiketutkimus paljastaa kuinka moni oikeasti esimerkiksi sanomalehtimainoksen huomaa. Ja kuten näette, luvut ovat jotain muuta kuin huomioarvot yleensä.
Huomioarvoa tärkeämpää onkin tietää esimerkiksi:
- kuinka kauan mainosta katsotaan
- kuinka monta kertaa siihen palataan
- mitä osia mainoksesta katsotaan
- kuinka nopeasti tärkeimmät elementit löytyvät (vai löytyvätkö ne)
- harhaileeko katse mainoksessa
Nämä asiat analysoimalla saadaan tietää mitä mainoksella on mahdollista viestiä.
Lämpökartat antavat kalpean aavistuksen siitä, mitä kaikkea tarkka analyysi voi sisältää.
Silmänliiketutkimus paljastaa uusia asioita mainonnan toimivuudesta, oli mediana sitten printti, verkko, televisio tai ulkomainonta.
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti