Skodalla oli vajaa vuosi sitten selfie-kisa, joka tuotiin printtimainonnassa esiin näin:
Sinä tiesit etsiä mainoksesta selfie-kisaa, joten löysit sen varmasti melko nopeasti. Todennäköisesti heti otsikon, auton ja pariskunnan jälkeen.
Tavallisista lukijoista vain hyvin harva huomasi selfie-kisan parin ensimmäisen sekunnin katselun aikana. Ja usein mainos ei paljoa enempää katseluaikaa saa.
Mainoksen pääviesti ei tietenkään ollut selfie-kisa. Mutta samalla vaivalla ja pinta-alalla kisan olisi voinut tuoda paremminkin esiin.
Onko keskusta yleisesti ottaen eniten huomiota herättävä alue? Yllä olevan mukaan ylä- alakulmat eivät huomiota saa vaikka tekstiä sisältävätkin
VastaaPoistaTässä pääelementti on ylhäällä oleva otsikko, joka jättää varjoonsa sen yläpuolella olevat sloganin ja logon. Eli ylä- ja alakulmat jäävät tässä tapauksessa pienelle huomiolle, koska niissä ei ole mitään katseita houkuttelevaa.
VastaaPoistaKeskellä oleva kuva ja ylhäällä oleva otsikko saavat Skodan mainoksessa parhaiten huomiota ensisijaisesti kokojensa ja kontrastiensa ansiosta.