tiistai 9. helmikuuta 2016

Ota selfie ja osta auto

Elementtien määrällä ja niiden sijoittelulla on valtava merkitys siihen, kuinka hyvin ne mainoksesta huomataan.

Skodalla oli vajaa vuosi sitten selfie-kisa, joka tuotiin printtimainonnassa esiin näin:


Sinä tiesit etsiä mainoksesta selfie-kisaa, joten löysit sen varmasti melko nopeasti. Todennäköisesti heti otsikon, auton ja pariskunnan jälkeen. 

Tavallisista lukijoista vain hyvin harva huomasi selfie-kisan parin ensimmäisen sekunnin katselun aikana. Ja usein mainos ei paljoa enempää katseluaikaa saa.



Mainoksen pääviesti ei tietenkään ollut selfie-kisa. Mutta samalla vaivalla ja pinta-alalla kisan olisi voinut tuoda paremminkin esiin.

2 kommenttia:

  1. Onko keskusta yleisesti ottaen eniten huomiota herättävä alue? Yllä olevan mukaan ylä- alakulmat eivät huomiota saa vaikka tekstiä sisältävätkin

    VastaaPoista
  2. Tässä pääelementti on ylhäällä oleva otsikko, joka jättää varjoonsa sen yläpuolella olevat sloganin ja logon. Eli ylä- ja alakulmat jäävät tässä tapauksessa pienelle huomiolle, koska niissä ei ole mitään katseita houkuttelevaa.

    Keskellä oleva kuva ja ylhäällä oleva otsikko saavat Skodan mainoksessa parhaiten huomiota ensisijaisesti kokojensa ja kontrastiensa ansiosta.

    VastaaPoista